Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Časový snímek ředitele základní školy
Vršecká, Anna ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá technikou, která slouží ke zjištění rozložení jednotlivých aktivit v rámci dne. Tato analytická technika je známa pod názvem "časový snímek". V práci je tato technika popsána nejen teoreticky včetně krátkého seznámení s ostatními manažerskými technikami vedoucími ke zvýšení efektivity práce ředitelů základních škol, ale je zde i ukázka praktického výzkumu. Formou speciálního dotazníku jsou zde zjištěny a zpracovány časové snímky pracovního dne několika ředitelů základních škol, včetně části jejich osobního času mimo pracovní dobu. Jsou zde navrženy postupy v obraně proti zlodějům času a zefektivnění každodenních pracovních návyků ředitele ZŠ. Tento text poukazuje na provázanost jednotlivých manažerských technik s oblastí timemanagementu a přináší inspiraci ředitelům základních škol, jak efektivněji využívat svůj čas.
Komparace kompetenčních modelů ředitelů základních škol na Praze 10
Caklová, Karolína ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáváním kompetenčních modelů ředitelů základních škol na Praze 10. Teoretická část se zabývá základními pojmy, jako jsou kompetence, klíčové kompetence a porovnává definice z různých odborných pramenů. Popsána je, jak jejich struktura, tak i životní cyklus. Dále se práce věnuje kompetenčním modelům, jak v obecné rovině, tak především modelům řídících pracovníků škol. Je vyzdvižena úloha kompetenčního modelu, a také důvody a výhody jeho zavedení. V praktické části se práce věnuje kvalitativnímu šetření, kde autorka komparuje kompetenční modely, které vytvořila pomocí stínování a dalších doplňkových metod. Kompetence byly vyhodnocovány na základě kritérií kompetenčního modelu, vytvořeného I. Lhotkovou (2012). Výstupem šetření je případová studie, ve které jsou v rámci výsledků výzkumu popsány rozdíly v kompetencích ředitelů právě na Praze 10, kde mají ředitelé pro vedení škol stejné podmínky a stejnou míru podpory od zřizovatele. Zásadní rozdíly v kompetencích ředitelů nebyly zjištěny, naopak se při výzkumu dostaly na povrch podobné problémy, jež řešily všechny respondentky.
Efektivní komunikace vedoucí školní jídelny s ředitelem základní školy
Foralová, Hana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Efektivní komunikace vedoucí školní jídelny s ředitelem základní školy AUTOR: Hana Foralová KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr.Irena Lhotková, PhD ABSTRAKT: Závěrečná bakalářská práce se zabývá tématem efektivní komunikace na úseku vedoucí školní jídelny s ředitelem základní školy, v situaci, kdy organizace základní školy zaštiťuje provoz školní jídelny. V rámci tohoto uspořádání vzniká komunikace dvou nesourodých prostředí, která představuje velkou zátěž a klade důraz na komunikační dovednosti, zvláště ze strany ředitele základní školy. Cílem této bakalářské práce je zodpovědět na otázky: Jaké jsou nejdůležitější společné okruhy komunikace, pokud vůbec jsou? Jaká je optimální frekvence vzájemné komunikace? Které komunikační kanály jsou v této interní komunikaci nejvíce využívány? Získaný materiál a vyhodnocení výsledků je zpracováno v závěru bakalářské práce jako stručné doporučení, jednoduchý manuál, který by mohl být základem pro vytvoření nebo zlepšení efektivní komunikace na daném úseku. KLÍČOVÁ SLOVA: Efektivní komunikace Frekvence komunikace Komunikační kanál Komunikační téma Ředitel základní školy Vedoucí školní jídelny
Agenda ředitele základní školy v přípravném týdnu
Doubravský, Petr ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá přípravným týdnem ve škole. Jedná se o velmi důležité období pro zahájení školního roku a následný chod školy. Práce je zaměřena na ředitele základních škol a jejich činnosti v přípravném týdnu. Vychází z teoretické části, která pojednává o principech týdenního plánování, organizování, delegování a také time managementu. Nedílnou součástí je výzkumná část, ve které se jedná o vícečetnou případovou studii. Výzkumná část je zaměřena na analýzu a zjištění skladby a rozsahu jednotlivých činností ředitelů základních škol různých velikostí v přípravném týdnu. Tato práce přináší na základě analýzy časového snímku dne, rozboru dalších dokumentů a rozboru rozhovorů činnosti, kterými se ředitel základní školy v přípravném týdnu zabývá, resp. které činnosti jsou dále delegovány na jiné osoby. V neposlední řadě práce také přináší doporučení, jak efektivně naplánovat a rozvrhnout přípravný týden z pohledu ředitele základní školy.
Profesní zátěž ředitelů vybraných základních škol
Pařík, David ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Bakalářská práce "Profesní zátěž ředitelů vybraných základních škol" pojednává o struktuře profesní činnosti ředitele plně organizované veřejné základní školy. V teoretické části se zabývá institutem ředitele školy z pohledu právních předpisů a dále pak jednotlivými profesními rolemi ředitele - rolí lídra, manažera a vykonavatele. Hlavním cílem předkládané práce je zjistit strukturu profesních činností ředitele plně organizované veřejné základní školy a jejich přiřazení k jednotlivým profesním rolím, které ředitel zastává. Empirická část bakalářské práce je zaměřena na výzkumné šetření, které bylo zpracováno na základě dat získaných z polostrukturovaných rozhovorů s jednotlivými řediteli vybraných plně organizovaných veřejných základních škol na Praze 8. Pomocí analýzy rozhovorů bylo zjišťováno, jaká je struktura profesní činnosti ředitele plně organizované veřejné základní školy, jaké profesní činnosti naplňují jednotlivé profesní role ředitele plně organizované veřejné základní školy, zda jsou jednotlivé profesní role ředitele plně organizované veřejné základní školy rozloženy rovnoměrně a v neposlední řadě také to, jaké profesní činnosti zatěžují ředitele plně organizovaných veřejných škol nejvíce. Struktura profesní činnosti ředitelů plně organizovaných veřejných základních škol do značné míry...
Profesní zátěž ředitelů vybraných základních škol
Pařík, David ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Bakalářská práce "Profesní zátěž ředitelů vybraných základních škol" pojednává o struktuře profesní činnosti ředitele plně organizované veřejné základní školy. V teoretické části se zabývá institutem ředitele školy z pohledu právních předpisů a dále pak jednotlivými profesními rolemi ředitele - rolí lídra, manažera a vykonavatele. Hlavním cílem předkládané práce je zjistit strukturu profesních činností ředitele plně organizované veřejné základní školy a jejich přiřazení k jednotlivým profesním rolím, které ředitel zastává. Empirická část bakalářské práce je zaměřena na výzkumné šetření, které bylo zpracováno na základě dat získaných z polostrukturovaných rozhovorů s jednotlivými řediteli vybraných plně organizovaných veřejných základních škol na Praze 8. Pomocí analýzy rozhovorů bylo zjišťováno, jaká je struktura profesní činnosti ředitele plně organizované veřejné základní školy, jaké profesní činnosti naplňují jednotlivé profesní role ředitele plně organizované veřejné základní školy, zda jsou jednotlivé profesní role ředitele plně organizované veřejné základní školy rozloženy rovnoměrně a v neposlední řadě také to, jaké profesní činnosti zatěžují ředitele plně organizovaných veřejných škol nejvíce. Struktura profesní činnosti ředitelů plně organizovaných veřejných základních škol do značné míry...
Komparace kompetenčních modelů ředitelů základních škol na Praze 10
Caklová, Karolína ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáváním kompetenčních modelů ředitelů základních škol na Praze 10. Teoretická část se zabývá základními pojmy, jako jsou kompetence, klíčové kompetence a porovnává definice z různých odborných pramenů. Popsána je, jak jejich struktura, tak i životní cyklus. Dále se práce věnuje kompetenčním modelům, jak v obecné rovině, tak především modelům řídících pracovníků škol. Je vyzdvižena úloha kompetenčního modelu, a také důvody a výhody jeho zavedení. V praktické části se práce věnuje kvalitativnímu šetření, kde autorka komparuje kompetenční modely, které vytvořila pomocí stínování a dalších doplňkových metod. Kompetence byly vyhodnocovány na základě kritérií kompetenčního modelu, vytvořeného I. Lhotkovou (2012). Výstupem šetření je případová studie, ve které jsou v rámci výsledků výzkumu popsány rozdíly v kompetencích ředitelů právě na Praze 10, kde mají ředitelé pro vedení škol stejné podmínky a stejnou míru podpory od zřizovatele. Zásadní rozdíly v kompetencích ředitelů nebyly zjištěny, naopak se při výzkumu dostaly na povrch podobné problémy, jež řešily všechny respondentky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.